Padobrani i oprema
Počevši od prvog skoka na tlu Jugoslavije 1925. godine i prvog Jugoslovena Dragutina Dolanskog koji je to uradio naredne godine, padobranstvo se ubrzano razvija. Postiglo je pravu afirmaciju otvaranjem prve fabrike padobrana Knebl i Ditrih u Inđiji 1933. godine. Najslavniji dani padobranstva u Jugoslaviji su obeleženi pojavom lokalnih aero klubova posle rata.
Stoga ne čudi što upravo ova zbirka zavređuje mesto u Muzeju vazduhoplovstva kao oličenje segmenta vazduhoplovne industrije koja sadrži preko pedeset različitih padobrana, paraglajdera, paraplana i ostale padobranske opreme. Padobrani su uglavnom korišćeni u sportskim aero klubovima širom bivše Jugoslavije. Drugi segment zbirke predstavljaju padobrani koji su bili u upotrebi u Jugoslovenskoj narodnoj armiji, Vojsci Jugoslavije, Vojsci Srbije i Crne Gore i Vojsci Srbije.
Najzastupljeniji su padobrani iz fabrike Franjo Kluz iz Beograda, naslednici fabrike iz Inđije. Međutim, osim padobrana proizvedenih u Srbiji, mogu se naći padobrani iz Velike Britanije, Švajcarske, Nemačke, SSSR i SAD. Zbirka sadrži skoro sve vrste padobrana: desantne, školsko-trenažne, sportske, rezervne, spasavajuće, kočeće i teretne. Među njima se nalaze padobrani sa kvadratnom i okruglom kupolom, padobrani tipa krilo, itd.
Što se tiče prateće opreme, u Muzeju vazduhoplovstva se čuvaju kompleti za pakovanje padobrana, torbe, sistemi veza, navlake, stabilizacije, pilot-padobrani i druga oprema.
- Avioni i helikopteri
- Jedrilice i lake letelice
- Vojno vazduhoplovstvo
- Civilno vazduhoplovstvo
- Sportsko vazduhoplovstvo
- NATO agresija
- Vazduhoplovni motori
- Vazduhoplovno naoružanje
- Elise i rotori
- Padobrani i oprema
- Sredstva za obuku
- Odeća i oprema
- Oprema i alati
- Makete i modeli
- Fototeka
- Aero-foto snimci
- Video i audio zapisi
- Plakati
- Umetnička zbirka
- Filatelija