Šort S.A.6 Silend
Posle Drugog svetskog rata koncept letećih amfibija, koji su za poletanje i sletanje mogle da koriste i vodu i kopno, bio je veoma popularan. Britanska fabrika „Šort” („Short Brothers & Harland Ltd.”) razvila je visokokrilni avion-amfibiju Šort Silend, namenjenu komercijalnom linijskom transportu u priobalnom području, kapaciteta od pet do sedam putnika.
Prototip pod oznakom S.A.6 Silend poleteo je 22. januara 1948. godine, a sledeće godine je na tržište malih prevoznika izbacila ovaj model. Ukupno je proizvedeno 25 aviona u dve varijante i izveženi su u osam zemalja, među kojima je i Jugoslavija. Najveći korisnik je bila Indijska ratna mornarica, koja je od 1953. godine imala 10 letilica, a koristio se i u mnogim delovima sveta, poput Bornea, Venecuele, Norveške i Saudijske Arabije.
Početkom pedesetih Jugoslavija je ušla u Program pomoći zapadnih zemalja, u okviru koga su 1951. godine za potrebe Ratnog vazduhoplovstva nabavljene dve amfibije. Jugoslovenski Silendi su doleteli u zemlju sa privremenim civilnim registracijama. Nakon ispitivanja uvršteni su u pomoćni odred hidroaviona (122. HO) namenjen za saradnju sa Ratnom mornaricom. Radni vek proveli su obavljajući zadatke lakog transporta duž jadranske obale, povezujući obalu sa centrima u unutrašnjosti. I pored slabosti u pogledu snage motora, u ekspoloataciji su se pokazali pouzdani i laki za letenje. Korišćeni su do kraja 1962. godine.
Izloženi primerak (ev.br. 0662, f.br. SH.1567) iz zbirke Muzeja vazduhoplovstva poslednji let obavio je 18. decembra 1962. godine i spada među retke sačuvane primerke Šort Silenda u svetu.
- Avioni i helikopteri
- Jedrilice i lake letelice
- Vojno vazduhoplovstvo
- Civilno vazduhoplovstvo
- Sportsko vazduhoplovstvo
- NATO agresija
- Vazduhoplovni motori
- Vazduhoplovno naoružanje
- Elise i rotori
- Padobrani i oprema
- Sredstva za obuku
- Odeća i oprema
- Oprema i alati
- Makete i modeli
- Fototeka
- Aero-foto snimci
- Video i audio zapisi
- Plakati
- Umetnička zbirka
- Filatelija