Polikarpov Po-2
Po-2 je sovjetski dvokrilni avion namenjen za obuku pilota, a imao je široku primenu i u sportskoj i privrednoj avijaciji. Poleteo je prvi put 7. januara 1928. godine pod nazivom U-2. Poznat je po jednostavnosti proizvodnje, održavanja i upotrebe. Odlikovala ga je mogućnost poletanja i sletanja na kratkim pistama.
Korišćen je kao avion za početno školovanje vojnih pilota Crvene armije, kao i civilnih pilota u aero-klubovima. Zbog upotrebe u poljoprivredi dobio je nadimak „kukuruznik”. Nakon smrti konstruktora Polikarpova 1944. godine, u njegovu čast naziv aviona promenjen je u Polikarpov Po-2. Tokom Drugog svetskog rata korišćen je u sovjetskom vazduhoplovstvu kao izviđač i laki noćni bombarder, sa ženskim posadama koje su neprijateljski vojnici nazivali "Noćnim vešticama".
Polikarpov Po-2 pojavio se u Jugoslaviji prvi put 1944, kada su primljena prva četiri primerka. Nakon 1945. godine, Jugoslavija je nabavila ukupno 120 primeraka ovog aviona. U Vazduhoplovnom savezu Jugoslavije od 1951. godine pa do kraja sedamdesetih godina korišćeno je oko 90 aviona tog tipa, koji su povučeni iz upotrebe u Jugoslovenskom ratnom vazduhoplovstvu. Postojala je i salonska verzija aviona koju je maršal Žukov poklonio Josipu Brozu Titu oktobra 1944. godine.
U zbirci Muzeja vazduhoplovstva nalaze se dva primerka polikarpova Po-2, od kojih je jedan na stalnoj postavci. Izloženi Po-2 (YU-CNT) u Muzeju vazduhoplovstva jedini je sačuvani autentični primerak ovog tipa aviona u Srbiji, sa originalnim motorom. Korišćen je za osnovnu obuku pilota, kao hidroavion, laki izviđački avion, kurirski, sanitetski i poljoprivredeni avion.
- Avioni i helikopteri
- Jedrilice i lake letelice
- Vojno vazduhoplovstvo
- Civilno vazduhoplovstvo
- Sportsko vazduhoplovstvo
- NATO agresija
- Vazduhoplovni motori
- Vazduhoplovno naoružanje
- Elise i rotori
- Padobrani i oprema
- Sredstva za obuku
- Odeća i oprema
- Oprema i alati
- Makete i modeli
- Fototeka
- Aero-foto snimci
- Video i audio zapisi
- Plakati
- Umetnička zbirka
- Filatelija