Meseršmit Bf 109 G-2
Nemački konstruktor Vili Meseršmit tvorac je jednog od najprepoznatljivijih aviona Drugog svetskog rata i najuspešnijih lovačkih aviona u istoriji vazduhoplovstva – Meseršmita Bf-109. U borbi je nemački lovac bio nadmoćniji od protivničkih aviona, pogotovo na malim i srednjim visinama.
Najuspešniji pilot lovac u vojnoj istoriji, nemački vazduhoplovac Erih Hartman, leteo je na meseršmitu Bf-109 i ostvario 352 pobede. Vazduhoplovstvo Kraljevine Jugoslavije raspolagalo je sa 80 aviona ovog tipa. Otuda su vazdušne borbe pri napadu sila Osovine na Jugoslaviju 6. aprila 1941. bile jedinstvene jer su lovci meseršmit korišćeni na obe sukobljene strane. Jugoslovenski meseršmiti činili su veći deo Šestog lovačkog puka, jedinice koja je podnela najveći teret vazdušne borbe nad Beogradom. Deset pilota ove jedinice položilo je živote u odbrani Beograda. Među stradalim pilotima bio je i kapetan Miloš Žunjić, komandant 102. eskadrile.
Muzejski primerak stigao je u Jugoslaviju iz Bugarske, posle rata. Leteo je u sastavu jugoslovenskog vazduhoplovstva do 1952, a u muzejsku zbirku uvršten je 1961. godine.