Foland Nat Mk 1
Britanski konstruktor Edvard Tedi Piter na sopstvenu inicijativu projektovao je avion pod oznakom Fo 141 i simboličnim imenom „komarac” (en. Gnat). U ispitivanjima Nat je postigao bolje performanse i tri puta nižu cenu od aviona iste namene. Izrada Foland Nata počela je 1956. godine.
Interesovanje za Foland pokazale su Indija i Finska. Indija je septembra 1956. godine pokrenula i lincenciranu proizvodnju ovog aviona i motora. Laki lovac dobro se pokazao u dva kratka indijsko-pakistanska rata tokom 1965. i 1971. godine, kada je bio mnogo uspešniji od pakistanskih aviona tipa Sejbr.
Jugoslavija je u to vreme ulagala velike napore da otkupi licencu za proizvodnju mlaznog lovačkog aviona. Program proizvodnje borbenih aviona smanjenih dimenzija činio se sasvim prihvatljivim i uklapao se u ratnu doktrinu i zato je JRV u leto 1958. godine kupilo dva Nata. Zbog uočenih nedostataka vezanih za održavanje i eksploataciju, kao i previsoke cene, odustalo se od dalje nabavke. Ceo program trajno je napušten odlukom o nabavci sovjetskog lovca MiG-21.
Primerak koji se nalazi u zbirci Muzeja vazduhoplovstva rashodovan je 1962. godine, da bi 1963. godine bio predat Muzeju.