Ikarus ''451 M''



Na osnovu projekta 451 razvijen je prvi jugoslovenski mlazni avion Ikarus 451M sa dva turbomlazna motora, koji je uglavnom zadržao oblik i gabarite aviona 451. Slovo M dodato je kao oznaka za mlazni avion. Najveća razlika između ova dva modela je u kabini, jer je pilot bio u sedećem položaju.

Prvi let izveo je probni pilot Tugomir Prebeg 25. oktobra 1952. godine, čime je otpočela era mlazne avijacije kod nas.
Tokom 1954. godine, pojavila se verzija S - 451M "Zolja" sa motorom smeštanim u osi krila. Obe verzije aviona imale su po dva francuska motora „Turbomeka Palas” za koje je licencu kupila fabrika motora u Rakovici. Izrađen je jedan prototip aviona 451M, koji je leteo sve do 1959. godine, da bi 1961. godine bio predat Muzeju vazduhoplovstva. 

Pilot Ivan Črnjarić je 19. maja 1960. godine na "Zolji" postigao svetski rekord u brzini za svoju klasu aviona – 501 km/h. Jedini primerak "Zolje" nije bio naoružan i dobio je civilnu registraciju, a rashodovan je 1968. godine zbog oštećenja na stajanci.