Soko G-2 "Galeb"
Sedamdesetih i osamdesetih godina 20. veka jugoslovenska avio-proizvodnja beležila je velike uspehe. U to vreme konstruisani su najbolji i najpoznatiji jugoslovenski avioni. Prvi među njima je čuveni „Galeb” G-2. Avion je projekat Vazduhoplovno-tehničkog instituta, a finalno je sklapan u fabrici aviona „Soko” u Mostaru od 1965. do 1985. godine.
Školsko-borbeni avion „Galeb” G-2 je prvi domaći avion sa mlaznim motorom koji se serijski proizvodio u Jugoslaviji. Prvi probni let izveden je 3. jula 1961. godine, a uvođenje u operativnu upotrebu započeto je 1965. godine. Galeb je bio veoma tolerantan na različite uslove eksploatacije i operativne upotrebe, a koristio je i travnatu poletno-sletnu stazu. Svetskoj javnosti prvi put je prikazan na međunarodnoj izložbi aviona u Buržeu 1963. godine, kada je proglašen za jedan od najboljih aviona u svetu te namene (školovanje i obuka pilota).
Ovaj vazduhoplov je bio značajan izvozni proizvod Jugoslavije, a postao je popularan u aeroklubovima i kod privatnih kolekcionara. Pored upotrebe u ratnom vazduhoplovstvu, „Galeb” G-2 je leteo i u okviru akrobatske grupe „Zvezde”.
U zbirci Muzeja vazduhoplovstva nalazi se nekoliko aviona „Galeb” G-2. Na stalnoj postavci Muzeja izložen je primerak koji je postavio rekorde po broju sati naleta – 6.000, kao i po veku upotrebe. Aktivno je korišćen punih 20 godina da bi na kraju svoje karijere doleteo do Muzeja vazduhoplovstva.