Ikarus S-49C



Politički razlaz rukovodstva Jugoslavije sa vrhom SSSR-a iz 1948. godine, doveo je do prestanka nabavke sovjetskog naoružanja što je primoralo da se okrene sopstvenoj proizvodnji. U skladu sa tim, konstruktorska grupa koju su činili Kosta Sivčev, Slobodan Zrnić i Svetozar Popović, izradila je novi model borbenog aviona.

U radu na novoj letelici, inženjeri su se oslanjali na predratni projekat lovačkog aviona IK-3. Uz manje izmene proizveden je avion Ikarus S-49. Prva verzija je koristila sovjetski motor Klimov, da bi potom bio korišćen francuski motor Hispano Suiza. Avion je do 1954. godine korišćen kao lovac, da bi zatim dobio ulogu lovca-bombardera.

U zbirci Muzeja vazduhoplovstva nalaze se dva aviona Ikarus S-49. Na izložbenoj postavci je vazduhoplov verzije C, dok se u depou Muzeja čuva primerak verzije A.