Ми-8
Средњи вишенаменски двомоторни хеликоптер металне конструкције са неувлачивим „трицикл” стајним трапом. Крајем педесетих година конструктор Михаил Миљ је предлагао руководству СССР-а нови двомоторни хеликоптер, међутим руководство је било задовољно са постојећим хеликоптерима попут Ми-4 и Ми-6. Никита Хрушчов је био импресиониран приликом посете САД септембра 1959. године са председничким хеликоптерем Сикорски С-58. Наредио је да се направи хеликоптер који ће импресионирати америчког председника приликом узвратне посете СССР-у. То је дало повод конструктору Миљу да настави рад на новом хеликоптеру са два мотора.
После полетања првог прототипа са једним мотором јула 1961. године, и после још четири прототипа, масовна производња у Казању је почела крајем 1965. године. Првобитно се користио за цивилне намене, а касније и у војне сврхе у скоро 70 земаља. Један је од два најпроизвођенија хеликоптера у историји, а производи се и данас. Хеликоптер се развио у неколико десетина цивилних и војних варијанти. Користио се у близу 70 земаља света, а произведено је у свим варијантама око 17.000 примерака, што га чини једним од два најпроизвођенија хеликоптера у историји. Користио се за све задатке које савремени хеликоптери испуњавају у цивилној и војној авијацији.
У наоружање Југословенског ратног ваздухопловства уведен је 24. априла 1968. године под ознаком ХТ-40. У 119. пуку у Нишу још увек се користи модернија варијаната под ознаком Ми-17. Од краја шездесетих година интезивно се користио у ратовима широм света, у грађанским ратовима у бившој Југославији и током НАТО агресије 1999. године. У употреби је било око сто примерака, укључујући и један салонски, а део ових хеликоптера Ратно ваздухопловство је уступило Ауто-мото савезу као санитетски хеликоптер за спасавање тешко повређених у саобраћајним несрећама, при чему су опремљени за непосредно пружање прве помоћи и реанимацију још током лета ка болници. Пошто је донета одлука да се један Ми-8 (ев.бр. 12208) додели Музеју, он је 15. јуна 2002. долетео директно из јединице и слетео на позицију за излагање на спољној поставци.
- Авиони и хеликоптери
- Једрилице и лаке летелице
- Војно ваздухопловство
- Цивилно ваздухопловство
- Спортско ваздухопловство
- НАТО агресија
- Ваздухопловни мотори
- Ваздухопловно наоружање
- Елисе и ротори
- Падобрани и опрема
- Средства за обуку
- Одећа и опрема
- Опрема и алати
- Макете и модели
- Фототека
- Аеро-фото снимци
- Видео и аудио записи
- Плакати
- Уметничка збирка
- Филателија