Соко Ј-22 "Орао"
Ј-22 "Oрао" је један од најпознатијих домаћих ловаца-бомбардера који је развијан и серијски произвођен у кооперацији Југославије и Румуније. Први прототип полетео је 1974. године, а међународну промоцију доживео је на ваздухопловној изложби у Паризу 1985. године.
Иако према карактеристикама не спада у надзвучне авионе, на "Орлу" Ј-22 постигнута је суперсонична брзина. Пробни пилот Марјан Јелен је 22. новембра 1984. године пробио звучни зид при понирућем лету изнад аеродрома Батајница. На авиону су примењене технологије које се први пут појављују на југословенским летелицама, попут танког стреластог крила, кочног падобрана, кабине под контролисаним притиском. У наоружање су, поред два топа и различитих врста класичних авио-бомби, уведене и вођене ракете.
Прва борбена дејства Ј-22 извршио је за време ратова у бившој Југославији. У том периоду сви авиони типа "Орао" опремљени су системом пасивне заштите од дејства ракета земља–ваздух. Заштита се састојала од топлотних мамаца и бакљи. У првим данима НАТО бомбардовања СР Југославије 1999. године, "Орлови" су успешно дејствовали против формација ОВК на територији Аутономне Покрајине Косова и Метохије.
Авион Ј-22 "Орао" се и данас налази у оперативној употреби у српском Ратном ваздухопловству, а у току је и његова модернизација. У Музеју ваздухопловства се налази више примерака овог авиона.