Утва 66 Х
Од настанка југословенске авио-индустрије панчевачка фабрика „Утва” створила је широк распон летелица, од којих је најзначајнији вишенаменски авион Утва 66. Овај модел је развијен као војни авион за обуку и тренажу пилота и падобранаца. Утва 66 коришћена је као лаки извиђачки авион предвиђен за слетање на тешке терене. Цивилне верзије су коришћене у привредној и спортској авијацији, за везу, санитет и као спасилачки и спортски авиони.

Прва верзија Утве 66Х појавила се 1968. године. На стајни трап могле су се монтирати скије, пловци за водене површине или точкови. Уз 75 примерака основне варијанте, израђене су и 4 хидроверзије авиона са пловцима. Последњи примерци су повучени из војне службе 1999. године.
У збирци Музеја ваздухопловства налази се примерак Утве 66 која је израђена као трећи прототип. Изложена Утва 66Х је једна од укупно четири примерка прерађена у копнену варијанту са точковима. По завршетку оперативне употребе на аеродрому Батајница, авион је предат Музеју ваздухопловства.